Eesti Haigekassa
Pressiteade
02.03.2023
Eelmise aasta lõpus selgusid uued eKiirabi teenusepakkujad, kelleks osutusid Telia Eesti ja Ortivus AB. Lahendusena esitati Rootsis arendatud MobiMed tarkvaralahendust, mis peab aitama tõsta kiirabide töö kvaliteeti ja kiirust. Uut digilahendust juurutatakse Eesti kiirabides järgmise kahe aasta jooksul.
Tervisekassa arendusosakonna projektijuhi Taavi Talve sõnul on eKiirabi puhul tegemist digilahendusega, mida kiirabimeedikud kasutavad väljakutsel patsienti puudutava olulise terviseinfo saamiseks ning oma tegevuse, ravi ja otsuste dokumenteerimiseks. „Meie eesmärk on viia eKiirabi digilahendus uuele kvaliteeditasemele. Uus lahendus peab olema lihtne ja mugav, et kiirabitöötajad saaksid keskenduda inimeste aitamisele. Kuigi tavainimene digilahendusest tihti ei kuule, on tegemist väga olulise töövahendiga – allergiate, kasutatavate ravimite või olulise terviseinfo õigeaegne leidmine on kriitilise mõjuga inimese aitamisel,“ lisas Talve.
Tallinna Kiirabi juhi dr. Raul Adlase sõnul ootavad ka kiirabid uut lahendust juba pikisilmi ning loodavad uuest eKiirabist olulist abi kiirabi töö kvaliteetsemaks ja kiiremaks muutmisel. „Uus eKiirabi võimaldab tuvastada patsiendi, kontrollides tema isikut ja andmeid registris ning sisestada kiirabibrigaadi poolt mõõdetud elulisi näitajad, viies need automaatselt digilukku. Samuti võimaldab lahendus pidada arvestust kiirabivisiidi ajal kasutatud tarvikute ja ravimite üle ning lisaks peab see olema ka tark – võimaldama telemeditsiini konsultatsiooni ning andma märku kiirabitöötajale, kui mõni oluline aspekt patsiendi juures jäi märkamata,“ kinnitas dr. Adlas.
Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa