Eesti Haigekassa
Pressiteade
04.07.2021
Tänavu esimese kuue kuuga on perearsti nõuandetelefonilt 1220 abi küsinud juba üle 248 000 inimese, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 56 protsenti ehk ligikaudu 90 000 inimese võrra enam. Kõige enam helistatakse palaviku, vererõhuprobleemide, ravimite, valu, traumade, putukahammustuste ning koroonaga seotud teemadel. Sagenenud on vaimse tervise muredega pöördumiste arv.
Käesoleval aastal on meedikud aidanud tööpäeviti keskmiselt 1000─1100 inimest, nädalavahetusel 1300─1500 inimest. Perearsti nõuandetelefoni teenindusjuhi Kärt Kuke sõnul jääb kõnede päevarekord möödunud aastasse kui 13. märtsil eriolukorra väljakuulutamisega seoses ületati 2700 kõne piir. Kõnede vastuvõtuvõime on järjest suurenevast mahust hoolimata väga kõrge – 90─95 protsenti kõnedest vastatakse maksimaalselt 1─2-minutilise ooteaja jooksul.
„Jätkuvalt on paljud kõned siiski seotud koroonapandeemiaga. Pandeemia alguses tegelesid meedikud peamiselt hirmu ja paanika maandamisega, infot küsiti näiteks sümptomite kohta. Helistati ka muude muredega, näiteks uuriti kas võib üldse kodust lahkuda, kuhu saab lapse panna kui kool on kinni, kuidas rekkaga kodumaale tagasi pääseb. Nüüd aga tuleb järjest enam võtta aega, et ka vaimse tervise muredega inimesi aidata,“ rääkis Kukk. Tervisega seotud teemadel on meedikud valmis kohe vastama, muude teemade puhul püütakse aidata inimesel jõuda õige vastajani näiteks välisministeeriumi konsulaarabi andjate või ka teiste koostööpartneriteni.
Rohkem infot: www.1220.ee
Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa