Eesti Haigekassa

Pressiteade

05.07.2022

Kuus suuremat jaeketti näitavad rinnavähi sõeluuringu üleskutse jagamisega üles vastutustundlikkust nii oma klientide kui töötajate suunal, olles liitunud Tervisekassa rinnavähi sõeluuringu ennetuskampaaniaga „Sina oled oma rinna hoidja“.

Sel suvel jagavad rinnavähi sõeluuringu üleskutset oma töötajatele ja klientidele Eesti ühed suurimad jaeketid Selver, Kaubamaja, Prisma, Lidl, R-kiosk ja Grossi Toidukaubad. „Meil on hea meel tõdeda, et erasektor on niivõrd olulisele teemale oma õla alla pannud ja annab oma panuse, et naistele meenutada regulaarselt rinnavähi sõeluuringul osalemise ja enda tervise kontrollimise vajalikkust,” rääkis Tervisekassa tervise edenduse spetsialist Ave Jüriöö.

Eestis on rinnavähi sõeluuringu osalusaktiivsus aastatega kasvanud, kuid paraku jätab siiani murettekitavalt suur hulk sihtrühma naisi sõeluuringule minemata. Rahvusvahelised uuringud näitavad, et sõeluuringute korraldamine on efektiivne, kui sellest võtab osa vähemalt 70% sihtrühma naistest. Paraku võttis 2020. aastal sõeluuringust osa vaid 54% kutsutud Eesti naistest, möödunud aastal kasvas osalusprotsent aga 60-ni.

Tervisekassa kutsub ka teisi vastutustundlikke organisatsioone jaekettide eeskujul kampaaniaga ühinema ning andma oma panust, et kasvatada naiste terviseteadlikkust ja rinnavähi sõeluuringu osalusaktiivsust. „Julgustav meenutus tööandjalt võib anda naistele viimase toetava tõuke uuringule minemiseks. Oleme võitnud, kui kasvõi üks naine seeläbi sõeluuringule jõuab,” kinnitas Ave Jüriöö.

Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa