Eesti Haigekassa

Pressiteade

27.03.2022

Perearsti nõuandetelefon 1220 teenindas 2021. aastal 521 400 kõne, mis on 61% rohkem kui aasta varem ning ühtlasi ka nõuandetelefoni uus rekord. Enim kõnesid tehti möödunud aastal märtsis, kui teenindati kokku 59 600 kõnet, seda perioodil mil koroonaviiruse kui ka teiste viirushaiguste levik Eestis oli enneolematult kõrge. Tööpäeviti helistati nõustajaile keskmiselt 1500-1600 korda ning kõige rohkem kõnesid tehti endiselt nädalavahetustel ja pühade ajal, kui perearstikeskused on suletud.

2022. aasta hakul ei saa kõnede arvu langust samuti kuidagi täheldada. “Jaanuaris teenindasime 78 938 kõne, mida on kaks korda rohkem, kui varasematel aastatel samal ajal ning ühtlasi ka kõigi aegade ühe kuu rekord. “Meie jaoks on tegemist juba mitmeaastase maratoniga, mitte enam koroonaviiruse lainega,” märkis perearsti nõuandetelefoni 1220 teenindusjuht Kärt Kukk. “Eesmärgiks oli vastata nii paljudele kõnedele kui võimalik, et abistada pöördujaid, riiki ning tervishoiusektorit keerulises olukorras” lisas Kukk.

Kui kõnede vastuvõtuvõime on järjest suurenevast mahust hoolimata väga kõrge, pikenesid paraku ooteajad, mis tekitasid tipptundidel kõneootejärjekordi. „Meie eesmärk on klienti säästa võimalikust pikast ooteajast ning tasumast lühinumbritariifi eest suuri telefoniarveid. Selleks soovitame kindlasti helistades kasutada meie pikka alusnumbrit 6346 630, millele ei rakendu telefonioperaatori poolselt lisatariifi,“ märkis Kukk.

Tervisekassa esmatasandi teenuste osakonna juhataja Külli Friedemanni sõnul on nõuandetelefoni teenus äärmiselt oluline ning nende panus koroonapandeemia ajal on olnud märkimisväärne. Seda ilmestavad ka arvud: möödunud aastal eraldas haigekassa nõuandetelefoni teenusele kokku 2 315 000 eurot.

Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa