Terviseamet

Pressiteade

02.03.2022

Tänasest, 1. märtsist lõpetas tegevuse Terviseameti kõnekeskus, mis nõustas koroonaviirusega nakatunud inimesi ja kaardistas nende nakatumise asjaolusid. Täiendavad muudatused puudutavad Eestisse saabujatele mõeldud piiriületaja ankeeti, mille täitmine ei ole enam kohustuslik.

Nakatumine Eestis on jätkuvalt ulatuslik ning Terviseamet on üle vaadanud oma tegevused, mis puudutavad nakatunute ja nende lähikontaktsete kaardistamist ning nõustamist. Oleme läbi terve pandeemia nakatunutele helistanud ja neid küsitlenud. Alates märtsist saadab Terviseamet positiivse testitulemuse saanud inimestele üksnes SMS-i ning nakatunutele enam ei helista. Viimase kahe aasta jooksul on inimeste teadlikkus COVID-19 haigestumise ja lähikontakti korral käitumiseks juba väga head ning personaalne nõustamine ei ole paljudel juhtudel vajalik.

Kõnekeskuse tegevuse lõpetamine ei mõjuta oluliselt haigestumistest ülevaate hoidmist, sest peamine info, mida helistamisega korjati, puudutas nakatumispaiku. Kuivõrd aga nakatumispaikade osakaal ei ole ajas märgatavalt muutunud, siis on selle info lisandväärtus tagasihoidlik.

Terviseamet Eesti inimeste jaoks ei kao ja küsimuste korral jääme endiselt kättesaadavaks. Üldisemate küsimustega võib alati pöörduda riigi infotelefoni 1247 poole ning tervisemuredega tuleb ühendust võtta oma perearsti või perearsti nõuandetelefoniga 1220. Kodused ravijuhendid on leitavad Eesti Perearstide Seltsi kodulehelt www.perearstiselts.ee.

Terviseamet jätkab tavapärase epidemioloogilise uuringuga ning info nakatumiste ja haiglaravi osas jääb endiselt avalikkuse jaoks alles.

Refereeritud artikkel täismahus siit: Terviseamet