Eesti Haigekassa
Pressiteade
25.02.2022
Koroonaviiruse laia leviku tõttu on viimastel kuudel väljastatud haiguslehtede arv erakordselt suur. Väljamaksete tegemisel on haigekassal aga tekkinud mitmel juhul väljakutseid, sest tuhandete inimeste arvelduskonto andmed on riigiportaalis puudulikud.
Väljastatud haiguslehtede hulk on viimasel kahel aastal olnud rekordiline eelkõige koroonapandeemiast tõttu. Läinud aastal oli rekordkuu märts, kui ühes kuus maksti välja 62 000 haiguslehte summas 16 miljonit eurot. Eelmise aasta lõpul pead tõstnud Omikroni tüvega seoses väljastati tänavu jaanuaris pea 55 000 haiguslehte.
22. veebruari seisuga on veebruaris avatud 118 000 haiguslehte. Haigekassa juhatuse liikme Pille Banhardi sõnul neist kõik veebruari seisuga aga väljamaksmisele ei kuulu, sest haigusleht võidakse lõpetada alles järgmisel kuul. “Siiski on juba eilse seisuga suletud lehti 64 000 summas 13,8 miljonit eurot ning seega on rekord käes juba siis, kui kuu lõpuni on veel mitu päeva minna,” selgitas Banhard.
Maksmise käigus on läbi aastate ilmnenud, et haigekassal puuduvad suure hulga inimeste õiged pangakonto andmed, töövõimetushüvitise ülekanne tehakse aga just sellele arvelduskontole, mis on haigekassale edastatud. “Tekkinud on huvitav olukord, kus inimesed justkui ei hooli rahast, milleks neil on õigus. Tavaliselt on meil väga palju haiguslehtede väljamaksmisega seotud küsimusi, kõige rohkem neid, kus uuritakse, millal raha laekub. Nende inimeste puhul on aga olukord vastupidine. Meie tahaksime maksta, aga ei ole, kuhu maksta. Seetõttu palume riigiportaalis oma arvelduskonto andmete õigsust ja olemasolu kontrollida,” rääkis Banhard. Arvelduskonto andmeid saab mugavalt lisada ja muuta riigiportaalis eesti.ee teenuses „Arvelduskonto ja andmed haigekassas“.
Banhardi sõnul on haigekassal juba alates 2019. aastast puudu enam kui 7000 inimese arvelduskonto andmed, mille tõttu ei ole neile hüvitisi saadud välja maksta. Neist 1500 on lisandunud sel aastal. Kõigi nende 7000 peale kokku ulatub summa hinnanguliselt 700 000 euroni. “Kusjuures rahalise hüvitise saamise õigus aegub kolme aasta jooksul ja kui selle aja jooksul ei ole inimene oma andmeid meile edastanud või neid ise riigiportaalis uuendanud, siis kaob tal ka õigus ootel olnud rahale. Meie klienditeenindus on igal aastal aktiivselt selle probleemiga tegelnud, saatnud inimestele e-kirju, paberkirju ja proovinud ka helistada, et õiged kontoandmed kätte saada ja makse ära teha. Sisuliselt on tekkinud olukord, kus riik peab tuhandeid inimesi neile raha kandmiseks taga otsima,” kinnitas Banhard.
Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa