Tervisekassa ja eKiirabi hankepartnerid Telia Eesti AS ja Ortivus AB lõpetasid poolte kokkuleppel uue eKiirabi infosüsteemi arendamise lepingu pärast sisulisi ja põhjalikke arutelusid, mille käigus hinnati realistlikult projekti jätkusuutlikkust. Osapooled leidsid, et projekti jätkamine olemasolevatel tingimustel ei oleks toonud soovitud tulemust. Tervisekassa kuulutab välja uue hanke arenduspartneri leidmiseks.
„Tehtud otsus ei mõjuta kuidagi kiirabi igapäevast tööd ega patsientide turvalisust. Kiirabi kasutab tänast digilahendust nagu seni. Kuna aga olemasolev eKiirabi on jäämas ajale jalgu, oli uue lahenduse väljatöötamise eesmärk luua kaasaegne süsteem, mis pakuks täiendavaid funktsionaalsusi, et toetada kiirabiteenuse edasist arengut,“ ütles Tervisekassa e-tervise juht Jaarika Järviste.
Lepingu kohaselt pidi uus lahendus valmima 2025. aasta veebruaris. „Kuna hankes ettenähtud tähtajaks ei olnud uus eKiirabi lahendus valminud, pakkus arendaja alternatiivina täislahendust teatud piirangutega 2026. aasta suveks. Hindasime ettepanekut põhjalikult, kuid leidsime, et see toob kaasa märkimisväärse eelarve vajaduse kasvu ning ei vasta oodatud määral Eesti kiirabi vajadustele. Nüüd asume kogenenumana otsima partnerit, et luua kiirabidele lahendus, mis vastab nende ootustele ja toetab veelgi paremini abivajajaid,“ lisas Järviste.
Tervisekassa eesmärk ei ole Järviste sõnul pelgalt tarkvara olemasolu, vaid lahendus, mis toetab Eesti kiirabide tööd igas olukorras. „Soovime uue arenduspartneri leidmiseks liikuda edasi uue hanke suunas, millega saame rakendada senistest kogemustest saadud õppetunde ning head koostööd kiirabidega. Rõhutame, et kuigi koostöö senise arenduspartneriga ei jätku, on oluline jõuda lõpetamise tingimustes selge ja õiguspärase lahenduseni.“
Arendusprojektis osalenud kiirabitöötajad on kinnitanud, et otsus oli mõistlik ja kokkuvõttes suunatud kvaliteetsema lahenduse leidmisele. „Projekti lõpetamine oli kaalutletud ja vajalik samm. Keeruline otsus näitab selgelt, et Tervisekassa väärtustab kiirabitöötajate heaolu ning on arvesse võtnud kiirabitöötajate tagasisidet ja ettepanekuid, seistes kiirabitöö kvaliteedi, töötingimuste ja heaolu eest,“ ütlesid projektis osalenud kiirabitöötajad, Eesti Kiirabi Liidu juhatuse liige Taavi Mäesepp ning Tallinna Kiirabi brigaadijuht Monica Jõekeerd.
Telia Eesti AS ärikliendiüksuse juht Kristjan Kukk sõnas, et koostöö Tervisekassa ja Ortivusega oli oluline võimalus panustada Eesti kiirabiteenuse arengusse. „Otsus leping lõpetada oli osapooltel ühine, sest projekt kujunes planeeritust oluliselt komplekssemaks ja võimalus jõuda ootustele vastava lahenduseni muutus äärmiselt ebatõenäoliseks. Vaatamata sellele usume, et tehtud töö ja saadud kogemused on väärtuslikud järgmiste arenduste elluviimiseks. Telia on valmis oma teadmiste ja kogemustega ka edaspidi toetama kiirabi digilahenduste arendust Eestis,“ lisas Kukk.
„Ortivuse jaoks oli koostöö Tervisekassa ja Telia Eesti AS-iga väärtuslik võimalus toetada Eesti kiirabi teenuste arendamist. Otsus projekt lõpetada tehti ühiselt, kuna sai selgeks, et algatuse keerukus muutis ootuste täitmise ebatõenäoliseks. Kokkuvõttes aga hindame kogu protsessi jooksul toimunud konstruktiivset koostööd,“ selgitas ettevõtte Ortivus AB tegevjuht Gustaf Nordenhök.
Tervisekassa töötab selle nimel, et uus hange saaks välja kuulutatud selle aasta lõpuks.
–
Tervisekassa
PRESSITEADE
9.06 2025
Päisefoto: Freepik. Pilt on illustratiivne.