Eesti Haigekassa
Pressiteade
30.05.2022
Tervisekassa kevadise “Hoovilaste” kampaania üleskutse peale laekus 30 eri koolilt, lasteaialt ning naabruskonnalt ligi 50 kaasahaaravat videot õuemängude mängimisest. Laste liikumisharjumustele ja südametervisele tähelepanu pöörava kampaania raames kogus Tervisekassa hoovimängude jäädvustused kampaania kodulehele teistele inspiratsiooniks.
„Oleme südamest tänulikud kõigile, kes kampaania üleskutsest osa võtsid ja hoovimänge lastele tutvustasid. Oluline ei ole, kas ja kes võidab, vaid see, et loome võimalused lastel hoovimänge õppida ja lõbusalt sõprade ja perega koos õues aega veeta. See rõõm liikumisest ja koos mängimisest paistis kõikides videotest hästi silma,” sõnas Tervisekassa tervise edenduse peaspetsialist Gerda Palts.
Erinevaid videosid laekus Tervisekassale kokku ligi 50. Kõige enam mängiti vanu lemmikuid hoovimänge nagu kulli, trihvaad, “Õhk-maa-vesi”, “Mis kell on, Härra Hunt?”, “Mädamuna”, “Haned, luiged, tulge koju”, “Heeringas, heeringas, üks, kaks, kolm” ja “Tagumine paar välja”. Esindatud olid ka mõneti vähem tuntud mängud, näiteks “Vaheta puud”, “Ali Baba“ ja “Banaanikull”. Tervisekassale laekunud videote seas oli ka palju leidlikke lahendusi, näiteks laste oma „Maijooks“ ja „Olümpiamängud“, kuid näidati ka erinevaid võimalusi, kuidas aktiivselt õuevahetundi veeta.
“Oluline ei ole mitte ainult füüsiline liikumine, vaid ka vaimset tervist toetav sotsiaalne pool ja pärandkultuuri edasiandmise võimalus. Hoovimängude säilimise jaoks on väga oluline lastevanemate ja õpetajate panus, kes saavad mängureegleid ja soovitusi põlvest põlve edasi anda,” rääkis Palts.
Refereeritud artikkel täismahus siit: Eesti Haigekassa