UUDISED

Väljas on libe: 5 lihtsat harjutust, millega maandada kukkumisriski

 

Eesti Rahvusringhääling

 

Pressiteade

19.02.2018

Talvised ilmad ei pane kiruma ainuüksi autojuhte. Ka jalakäijal tuleb lumest- ja jääst libedatel tänavatel õnnetuse vältimiseks pingutada.
See, kui hea on tasakaal sõltub meie nägemusteravusest, kuulmisest, reaktsioonikiirusest, eelnevates traumadest, liigeshaigustest ja lihasjõust. Kõik need aspektid mõjutavad libedal tänaval kõndides ka meie kukkumise riski.

Tartu ülikooli skeleti-lihassüsteemi füsioteraapia lektori Doris Vahtriku sõnul kipuvad tänaval kukkuma eelkõige need inimesed, kellel on elus liigeste valudega ja lihasnõrkusega ning tasakaaluga probleeme olnud.

“Libedal tänaval kõndides on kõige tähtsam jälgida, et sammupikkus ei läheks väga pikaks ja keharaskus säiliks täpselt toepinna kohal.”

Miks me kukume?

Siinjuures on tasakaalu parandamiseks lihtsaim viis lihasjõu suurendamine.

Väljapaistvaid pindmisi lihasgruppe treenides ei maksa aga unarusse jätta sisemisi süvalihaseid.

Süvalihased – mis need on?

Kuigi inimesed kipuvad sageli süvalihaseid tähelepanuta jätma, on need tasakaalu hoidmiseks ja kukkumise vältimiseks väga tähtsad ning nende treenimine imelihtne.

Siiski tasuks enne selgeks teha, mis seisus teie süvalihased on ja selleks tutvustab füsioterapeut Vahtrik kahte tasakaalu test.

Kui hea tasakaal sul on?

Kui oled tasakaalu testidega enda süvalihaste tervisest aimu saanud, võid nende treenimist alustada näiteks sellest, et seisad kraanikausi ääres nõusid või hambaid pestes ühel jalal. Osavamad võivad seejuures ka silmad sulgeda.

Kui sinu tasakaal nii hea ei ole, alusta harjutustega stabiilselt seisva tooli najal.

5 lihtsat harjutust tasakaalu parandamiseks

Doris Vahtrik on skeleti-lihassüsteemi füsioteraapia lektor. Ta töötab koos teiste füsioteraapia õppejõude ja tudengitega Tartu ülikooli hargettevõttes (spin-off) Füsiokeskus.

Järgnevalt selgitab Vahtrik, kuidas kehahoid on paljude meie hädade algus ja kuidas oma tervist süvalihaste tugevdamisega parandada.

Ta rõhutab, et vale kehahoid ajab tasakaalust välja meie kerelihased, sealhulgas ka sisemised süvalihased. “Ebaõige kehahoid tekitab keha pindmiste ja süvade lihaste vahel tasakaalutust- osad lihased nõrgenevad ning venituvad, teised vastukaaluks on ületoonuses ning lühikesed.”

Alusta õigesti seismisest

< tagasi Uudised