Blogi

Miks süda rütmist välja läheb?

18.05.2017

Mõnikord võib inimesi kuulda rääkimas sellest, kuidas süda on rütmist väljas. Nõnda nimetatakse rahvakeeli virvendusarütmiat, mis on ka kõige sagedasem südamerütmihäire.

Tüüpiliselt on tegemist rohkem eakamate inimeste murega. Virvendusarütmia korral ei tõmbu südamekojad kokku rütmiliselt 60-90 korda minutis, vaid nad justkui virvendavad 250-350 korda minutis. Kuna süda ei tööta nii nagu peab, tekib sellest oluline muutus vereringes. Südamevatsakesi ei täideta piisava hulga verega ning verevarustuse defitsiit haarab kogu organismi. Inimene kaebab jõuetust, väsimust, südamekloppimist, õhupuudust, uimasust, minestustunnet. Sümptomid võivad tekkida ja kaduda kiirelt ning kõik inimesed ei pruugi neid märgatagi, sest kodade virvendus võib mööduda ise.

Oluline on teada, et kodade virvendusega kaasneb lausa viis korda suurem risk insuldi tekkeks võrreldes nende inimestega, kellel süda töötab probleemideta. Nimelt jääb virvendavatesse kodadesse veri toppama ja võivad tekkida trombid. Kui need tekkekohast lahti murduvad ning mööda artereid ringi liikudes ajju jõuavad ning seal artereid ummistavad, on tulemuseks insult. Seega on südame aeg-ajalt nö rütmist ära käimine tõsine asi ning seda ei maksa jätta tähelepanuta. Seda enam, et oma südame heaks saab elustiiliga väga palju ära teha.

Hoidu ülekaalust ja väldi diabeeti. Need mõlemad loovad soodsa pinnase südame-veresoonkonnahaiguste tekkeks.

Hoida oma vererõhk kontrolli all! Vererõhuhaiguse levikuga on hädas kogu arenenud maailm. See on väga salakaval haigus, mis võib aastaid organismi hävitada täiesti märkamatult. Alusta sellest, et lased aeg-ajalt mõõta oma vererõhku ning kui see on liiga kõrge, siis tegutsed vastavalt arsti nõuannetele.

Liigu rohkem! Passiivne elustiil on südame vaenlane. Sinu süda tahab, et treeniksid vähemalt kolm korda nädalas minimaalselt pool tundi korraga. Veel parem, kui liikumisharjumus oleks sinu igapäevane normaalsus, sest õigupoolest oleme me kõik loodud liikuma, mitte diivanil lösutama.

Jäta suitsetamine maha! Suitsetamine on ülisuur riskitegur südamehaiguste tekkele.
Vähenda alkoholitarbimist!

<<Tagasi blogisse