Blogi

Abimees kinga sees ehk kellele on abiks tallatoed?

21.02.2018

Enamik inimesi ei mõtle oma taldadele enne, kui jalad valutama hakkavad. Samas saab tallatugedest abi ka seljavalude puhul, sest paljud valud on alguse saanud tallavõlvide lamenemisest või ka liiga kõval pinnasel käimisest.

Nimelt on selgroo asend otseselt seotud sellega, millised on meie jalatallavõlvid. Kui tallavõlvid on millegipärast vales asendis, läheb paigast ära kogu keha asend ning tulemuseks ongi valud. Nii võib isegi peavalu algpõhjus peituda hoopis jalatallavõlvide probleemis.

Tallatugedest ehk ravitaldadest on abi muidugi ka jalaprobleemide puhul. Näiteks kui on tekkinud kukekannus ehk väike luukidake, mis kasvab kanna alla ja põhjustab valu igal sammul. Tüüpiliselt naiste probleemina esinev hallux valgus ehk suure varba kasvav kont põhjustab samuti valusid ning ka sel puhul saab abi spetsiaalsetest taldadest.

Palju erinevaid tallatugesid
Taldade eesmärk on mõjutada teatud punkte jalatalla all ning seeläbi suunata lihased uuesti õigesti tööle. Kõige tavalisemad on nn täistallad, mis katavad kingapõhja kogu ulatuses. Sellisel juhul saab jalg tuge tallamaterjali paksendamisega nendes kohtades, kus jalal seda tarvis on.

On olemas ka aktiivtoed, mille sisu toetab ja liigub koos tallavõlviga. Kui selliste tugedega astuda, toimub koormuse suunamine ja vetrumine nagu jalavõlvidel päriselt. Need tallad valitakse selle järgi, kui palju inimene kaalub ning kui palju on tallavõlvid ära vajunud. Sisuliselt teevad need seda, mida jalad ise peaksid tegema ehk kujundavad normaalset kõnnimustrit.

Sportlased saavad omale spetsiaaltoed valida vastavalt spordialale. Tallatugesid pakuvad abivahendeid müüvad kauplused. Igasuguste taldade valikult tuleks kindlasti spetsialistiga nõu pidada, sest inimeste jalad on väga erinevad ning jalavõlvidki nõuavad erisuguseid abivahendeid.
Ka lastele tehakse taldu. Nemad ei pruugi valusid kurta, kuid tallavõlvide valest tööst võivad märku anda lääpatallatud jalanõud.
Ravitaldu saab kanda enamikes jalanõudes või isegi kontsakingadega. Tõsi, kui jalad juba muret teevad, siis ei soovita spetsialistid kõrgete kontsadega käia ja piiriks võiks olla 3-4 sentimeetrine konts.

<<Tagasi blogisse